Hjælp fisken
Ud over faglige mål vil eleverne gennem dette forløb styrke deres personlige udvikling bl.a. gennem at formidle i det offentlige rum. Der arbejdes med foretagsomhed og innovation i forhold til at udvikle formidlingsform og produkt.
Det er op til skolen selv at vurdere, hvor meget tid der afsættes til forløbet. Dette kan aftales med Annemette Bargum, der er kontaktperson.
FØR
Eleverne kan som optakt til formidlingsopgaven arbejde med vandmiljø i natur/teknologi, f.eks. undersøge dyre- og planteliv i det lokale vandløb sammen med naturvejlederen, undersøge forskellige udvalgte kemikalier fra hverdagen m.m. Det kan evt. være gennem forløb "Mere liv i vandløbet"
Eleverne bearbejder deres nye viden ved at udarbejde måder at formidle til borgerne i Fredericia på, hvordan man kan sikre et bedre vandmiljø lokalt.
Se vedhæftede fil om forslag til før-aktiviteter. Se også videoen på Fredericia Kommunes hjemmeside: www.fredericia.dk
UNDER
Eleverne skaber en event, hvor de formidler deres nye viden. Det kan fx være. i lokalområdet ved skolen, til arrangementer på skolen eller i gågaden til borgere, gennem plakater, informationsvideoer, foldere m.m.
EFTER
Tilbage på skolen kan der arbejdes videre med bæredygtighedsbegrebet, interessemodsætninger og handlemuligheder i hverdagen for den enkelte og i fællesskab.