Trapholt

Verner Panton

Verner Panton er kendt for sit opsigtsvækkende brug af farver og materialevalg. Han leger med former og stiller spørgsmålstegn ved hvordan vi interagerer med hinanden og vores omgivelser.




Udstillingen "Verner Panton – farver en ny verden" inviterer elever ind i et fantastisk farverigt design univers.


Eleverne kan blandt andet  prøve at sidde i Fantasy Landscape; et 48 m2 stort møbellandskab af bølgende ekstravagante former i stærke intense farver., gå ind i farverige rum og mærker efter, hvordan lyd, farver og former passer sammen eller gå ind i installationen Lyset og Farven, som Panton skabte til en udstilling på Trapholt i 1998, føres man gennem otte rum, der med hver deres farvetema tilbyder en nærværende og sanserig oplevelse der gør, at man mærker kropsligt, hvordan hver enkelt farve fysisk påvirker ens velvære.

Det bliver en meget sanselig omvisning, hvor elever får et indblik i, hvor meget farver og former påvirker vores oplevelse af verdenen. Eleverne vil blive udfordret i deres opfattelse af hvordan  lys, farver og former kan påvirke vores sansende krop og adfærd, uden at vi opdager det. En sanselig omvisning, med små oplæg, opgaver og dialog.

Trapholt viser en limited version af Fantasy Landscape
Trapholt viser en limited version af Fantasy Landscape
©

Verner Panton Design AG

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
1 time
Pris:
550 kr. Gratis
Yderligere priser:
Gratis for kommunale skoler i Kolding kommune
Max deltagere:
28 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
0., 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Billedkunst - Billedanalyse, Billedkunst - Billedkommunikation, Dansk - Kommunikation, Dansk - Tale, Elevernes alsidige udvikling, Håndværk og design - Design, Håndværk og design - Håndværk - forarbejdning, Håndværk og design - Håndværk - materialer
Fag:
Billedkunst, Dansk, Elevernes alsidige udvikling, Håndværk og design, Innovation og entreprenørskab
Læringsmål:
Viden om design
Viden om kreativitet
Viden om ideudvikling
Pierre elevernes nysgerrighed