Om nyheden Type Presse Udgivet 6. maj 2015 Copied! Print Trafikundervisning på Teknisk Museum Teknisk museum indgår i forpligtende partnerskaber med skolerne omkring trafikundervisning. I år får de også besøg af svenske skoleklasser. Type Presse Udgivet 6. maj 2015 Copied! Læs artiklen her Måske er du også interesseret i Hvad skal jeg lære i dag? Skolereformen har fået alle til at tale om nye Fælles Mål for undervisningen. Men for Sara Tougaard i Skoletjenesten, Statens Naturhistoriske Museum, er det ikke nyt at arbejde eksplicit med mål for elevernes læring, når de undervises på kulturinstitutioner. For det er afgørende for læringen, at både eksterne undervisere, lærere og elever er klar over, hvad de skal lære, fortæller hun. På KØS kommer eleverne bag om kunsten I et nyt samarbejde med Nørrebroskoler møder eleverne både kunsten i byrummet og på museet, hvor de kommer bag om kunstværkerne og skaber deres egne værker. Det foregår på KØS Museum for kunst i det offentlige rum, og samarbejdet betyder, at eleverne bliver både beskuere, kritikere og skabere. Projektet rummer hermed et læringspotentiale, som rækker ud over klasseværelsets vægge. På jagt efter inspiration blandt engle og tissende babyer Folkeskolen.dk kom forbi og deltog i åben skole tilbuddet Kunstkatapult på Statens Museum for Kunst sammen med 5.v fra Lundehusskolen i København.
Hvad skal jeg lære i dag? Skolereformen har fået alle til at tale om nye Fælles Mål for undervisningen. Men for Sara Tougaard i Skoletjenesten, Statens Naturhistoriske Museum, er det ikke nyt at arbejde eksplicit med mål for elevernes læring, når de undervises på kulturinstitutioner. For det er afgørende for læringen, at både eksterne undervisere, lærere og elever er klar over, hvad de skal lære, fortæller hun.
På KØS kommer eleverne bag om kunsten I et nyt samarbejde med Nørrebroskoler møder eleverne både kunsten i byrummet og på museet, hvor de kommer bag om kunstværkerne og skaber deres egne værker. Det foregår på KØS Museum for kunst i det offentlige rum, og samarbejdet betyder, at eleverne bliver både beskuere, kritikere og skabere. Projektet rummer hermed et læringspotentiale, som rækker ud over klasseværelsets vægge.
På jagt efter inspiration blandt engle og tissende babyer Folkeskolen.dk kom forbi og deltog i åben skole tilbuddet Kunstkatapult på Statens Museum for Kunst sammen med 5.v fra Lundehusskolen i København.