Undervisning
Du kan få hjælp til:
- at udvikle undervisningsdesign til forskellige målgrupper
- at skabe en rød tråd fra jeres pædagogiske profil til undervisningsforløb
- at gøre brugerinddragelse, evaluering og feedback på undervisningsforløb til en fast del af jeres praksis
- at kvalificere og justere eksisterende undervisningsforløb
- at udvikle manualer til jeres undervisningspraksis
- at udvikle pædagogiske aktiviteter til dagtilbud
Kontakt os for at høre mere.
Metodekit til Greve Museum og Forstadsmuseet
Greve Museum og Forstadsmuseet kontaktede Skoletjenesten i forbindelse med udvikling og kvalificering af et metodekit til arbejdet med historiske kilder i undervisningsforløbet Forstadens stemmer til 5.-7. klasse. Der er tale om et metodebaseret forløb om kildekritik med forstæderne og udviklingen af velfærdssamfundet som emne. Materialet består af film, kildesamling med tilhørende byvandring, opgaver og lærervejledning. Selvom eksemplerne på kilder er fra de københavnske forstæder, så kan materialet bruges over hele landet, da det rummer en generel kildekritisk tilgang, opgaver til brug i egen by samt elevernes egne udformninger af kilder.
Skoletjenesten deltog i sparring på udvikling af hele materialet med sikring af sammenhæng mellem genstandsfelt, læringsmål og pædagogiske metoder. I den forbindelse var Skoletjenesten i tæt samarbejde med Greve Museum og Forstadsmuseet med til at udforme de kildekritiske opgaver, så der var balance mellem museernes arkivmateriale og målgruppens forståelser af arbejdet med kildekritik. Skoletjenesten gav sparring på udformning af den tilhørende lærervejledning med inddragelse af tre læreres feedback. Derudover deltog Skoletjenesten også i brugerinvolveringen med elever, hvor materiale og forløb blev afprøvet på tre klasser i Greve, hvilket medførte en efterfølgende feedback og justering af materialet. Forløbet blev derefter lagt på museernes hjemmesider til afbenyttelse af lærere og elever i hele landet.