Om arrangementet
Denne studiegruppe blev afholdt i 2020
Forandring gennem pædagogik
Denne studiegruppe blev afholdt i 2020
Beskrivelse
Hvordan kan man pædagogisk arbejde med forandringer?
Denne studiegruppe udsprang af temadagen om FN’s Verdensmål og rejser spørgsmål til, hvordan vi pædagogisk i de eksterne læringsmiljøer kan arbejde med at bryde vaner og normer.
Studiegruppen tager afsæt i Kirstine og Lissi Thranes didaktiske model – synliggørelse, refleksion og handlemuligheder. I studiegruppen vil vi afprøve didaktikken i vores egen praksis for efterfølgende at reflektere over potentialer og problemstillinger sammen. Studiegruppen kan derved anvendes i forbindelse med enten udvikling af helt nye forløb eller som kvalificering af eksisterende forløb.
Udbytte
- Erfaring med pædagogiske eksperimenter
- Viden om, hvordan man kan arbejde med forandringer
- Etiske refleksioner
- Reflekteret praksis
Arbejdsform
Studiegruppen løber over tre møder, der på forskelligvis åbner for refleksioner over deltagernes arbejde med forandringer.
Praktisk
Møderne foregår i de eksterne læringsmiljøer. Hvert møder starter med fælles frokost, da den generelle kollegiale sparring også er en del af studiegruppen. Det er væsentligt at deltagerne vil arbejde med og afprøve de didaktiske værktøjer i praksis.
Mødedatoer
1. møde: Mandag den 20. april 2020 kl. 10.00 – 12.30