Om arrangementet
Forandringspædagogik
Beskrivelse
Denne studiegruppe udspringer af en temadag om FN’s Verdensmål og rejser spørgsmål om, hvordan vi pædagogisk i de eksterne læringsmiljøer kan arbejde med at bryde vaner og normer. Studiegruppen tager afsæt i Thrane & Thranes didaktiske model – synliggørelse, refleksion og handlemuligheder. I studiegruppen vil vi afprøve didaktikken i vores egen praksis for efterfølgende at reflektere over potentialer og problemstillinger sammen. Studiegruppen kan derved anvendes i forbindelse med enten udvikling af helt nye forløb eller som kvalificering af eksisterende forløb.
Udbytte
- Erfaring med pædagogiske eksperimenter
- Viden om hvordan man kan arbejde med forandringer
- Etiske refleksioner
- Reflekteret praksis
Arbejdsform
- Vi afholder tre-fire møder, der på forskellig vis åbner for refleksioner over deltagernes arbejde med forandringer.
Praktisk
- Møderne foregår i de eksterne læringsmiljøer eller digitalt.
- Det er væsentligt, at deltagerne vil arbejde med at afprøve de didaktiske værktøjer i praksis.
Mødedato/er
- møde: mandag den 19. april kl. 10 – 12.30
Tilmelding til studiegruppen
Tilmeldingsperioden for studiegruppen er slut, men hvis der stadig er plads i studiegruppen, så er der mulighed for løbende tilmelding.
Kontakt studiegruppens facilitator for at høre, om der er mulighed for at deltage.