Kunstmuseum Brandts

Reklamens billeder

Undervisningsforløb i reklamens virkemidler og medindragende teknikker.

I en forbrugs- og billedkultur er vi allerede fra vores første leveår omgivet af reklamens billeder, og påvirkes af deres budskaber. Har du prøvet at have en jingle på hjernen i flere år? Eller blive grebet af følelsen af, at du MÅ eje et bestemt par sko? Har du følt genkendelighed ved et ellers helt nyt produkt?  

Reklamens visuelle udtryk og billeder låner uhæmmet fra kunstens verden og de store fortællinger. Kom med på rundtur i flere af museets udstillinger og opdag kunstens og reklamens krydsfelt.  

I dette undervisningsforløb taler vi om budskaber, målgrupper og virkemidler både med udgangspunkt i kendte og ukendte reklamer. Efter en tur rundt på museet er eleverne klar til dagens opgave: At udarbejde en kampagne for museet, tilegnet en bestemt målgruppe, der kan ændre denne målgruppes adfærd.  

Forløbet er fagunderstøttende til Fælles Mål i dansk, historie, billedkunst og samfundsfag. 

Vi tilpasser forløbet efter målgruppen.  

Kunstmuseum Brandts

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
2 timer
Pris:
750 kr.
Max deltagere:
25 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Ungdomsuddannelse
Ungdomsuddannelse:
HF, HHX, HTX, STX, VUC
Fag:
Billedkunst, Dansk
Læringsmål:
Forløbet er fagunderstøttende til Fælles Mål i dansk, historie, billedkunst og samfundsfag. Således lærer eleverne:

At iagttage, beskrive, fortolke og vurdere visuelle udtryk
At præsentere egne projekter mundtligt og anvende fagord og -begreber
At udvikle større kreativitet og innovation
At understøtte og styrke visuelle kompetencer og æstetisk forståelse
At benytte visuelle og æstetiske strategier i egne fremstillinger og dermed formidle egne projekter med visuelle udtryk
At analysere billeder og billeders funktioner

Se alle tilbud fra: