Børns Vilkår

Trivselsforløb

Indgribende trivselsarbejde i klassen.

Oplever du dårlig trivsel i klassen? Vi tilbyder trivselsforløb for klasser med fokus på det gode fællesskab og bedre klassetrivsel.

Hvis der er opstået et højt konflikt niveau i en klasse, kan det være en stor udfordring at ændre kulturen. Og nogle gange er det en fordel at få en udefrakommende til at facilitere det indledende forandringsarbejde.

Børns Vilkårs trivselskonsulenter kan rykke hurtigt ud med Trivselsforløbet, når der er akut behov for at arbejde med problemer i klassen og klassens kultur. Det kan f.eks. være mobning, en hård tone mellem børnene eller udfordringer med fællesskabet.

Forløbet kræver, at klassens primære lærere deltager i hele processen, og at der er et fundament af struktur, så konsulenten kan arbejde med klassen.

Sammen med lærerne og eleverne sætter vi klassekulturen, fællesskabet og trivslen i klassen øverst på dagsordenen. Trivselsforløbet er baseret på øvelser, teori, klassens egne erfaringer og cases fra BørneTelefonen.

Børns Vilkårs trivselskonsulent besøger klassen tre gange tre lektioner fordelt over 3 uger – i alt ni lektioner med eleverne. Derudover er der tre møder med lærerne, et forældremøde og en fælles afslutning for både elever, forældre og lærere.  

Trivselsforløb
©

Børns vilkår

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
3 dage
Pris:
11900 kr.
Yderligere priser:
Medlemspris: 10.400 kr.

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Dansk - Kommunikation, Samfundsfag - Sociale og kulturelle forhold, Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab - Køn, krop og seksualitet, Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab - Sundhed og trivsel
Fag:
Elevernes alsidige udvikling, Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Læringsmål:
- Har kendskab til det fællesskabsorienterede mobbesyn, og hvorfor der kan opstå mobning og mistrivsel i skolen.
- Kan samtale om, hvad der styrker positive fællesskaber og trivsel i skolen.
- Kan udvikle og iværksætte konkrete tiltag, der kan bidrage til at forebygge mobning samt styrke positive fællesskaber og fremme trivslen i klassen.