Ung i Rudersdal

Robotworkshop

Byg, skab og lær med Fable-robotten

Ung i Rudersdal tilbyder nu alle elever i Rudersdal Kommune en unik mulighed for at arbejde med Fable-robotter i undervisningen. Fable-robotten gør det sjovt og nemt at undervise i det 21. århundredes færdigheder, og tilbuddet dækker bredt og favner både begyndere såvel som øvede.

Der er følgende tre muligheder for åben skole-tilbud med robotterne Fable fra Shape-Robotics:   

1. Fable-workshop for elever

Denne workshop indeholder undervisning af elever på 6.-9. klassetrin. Ung i Rudersdal stiller med en underviser, udstyr og planlagt undervisning 

Pris: 250 kr, for en klasse

Workshoppen kan eventuelt skræddersys efter et givent tema, som eleverne arbejder med.

2. Lån et klassesæt af Fable-robotten

Som skole kan I låne udstyret og selv stå for undervisningen. 

Pris: Gratis

Krav: Tilbuddet kan kun bookes i tilfælde af, at underviser har undervisningserfaring med Fable eller har gennemført Ung i Rudersdals lærerworkshop.   

3. Lærerworkshop

Denne workshop er for undervisere, der gerne vil lære at bruge Fable-robotten i undervisningen. Workshoppen indeholder en introduktion til Fable samt eksempler på forskellige anvendelsesmuligheder og læringsforløb.

Ønsker du denne workshop, så kontakt ungekulturkonsulent Sarah Trolle for nærmere aftale.  

Pris: 100 kr. pr. lærer  

Workshoppen er for både begyndere og øvede.

For mere detaljeret information og beskrivelser om de tre åben skole-tilbud, se vedhæftede PDF-filer.

Shape-Robotics - dele fra Fable Robotter

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Pris:
250 kr.

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Dansk - Kommunikation, Elevernes alsidige udvikling, Matematik - Matematiske kompetencer, Medier - Medieanalyse, Natur/teknologi - Modellering
Fag:
Dansk, Elevernes alsidige udvikling, Innovation og entreprenørskab, It og medier, Matematik, Medier, Musik, Natur/teknologi, Samfundsfag
Læringsmål:
Med Fable-robotten kan eleverne opnå færdigheder og viden om:

- teknikker og metoder til at undersøge og analysere komplekse problemfelter

- fremstilling med digitale teknologier

- udvikling af egen designkompetence

- digitale artefakters betydning for individ og samfund