Viden & værktøjer Close Tema Kunstpædagogik Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 21 resultater Model Den didaktiske trekant Modellen peger på tre forhold, der er vigtige at forholde sig til i arbejdet med at skabe god undervisning i et eksternt... Planlæg undervisningen Publikation Dialogbaseret undervisning Dialogbaseret undervisning. Kunstmuseet som læringsrum. Bogen er udsolgt, men udkommer som e-bog i 2023/24. Pædagogiske metoder Model Didaktiske mønstre Modellerne illustrerer to overordnede didaktiske mønstre i forhold til at skabe sammenhænge i undervisningsforløb. Planlæg undervisningen Publikation Evaluering: Arkivet i den åbne skole Få indblik i hvordan arkiver kan styrke læreres historiedidaktiske kompetencer og arbejdet med autentiske kilder i... Evaluering Podcast Fællesfaglige forløb i eksterne læringsmiljøer Bliv inspireret til at arbejde med fællesfaglige forløb i eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Podcast Fællesfaglige forløb i naturfag Bliv inspireret til at arbejde med fællesfaglige forløb i eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Publikation Jamen, hvad skal vi kigge efter? Ph.d.-afhandlingen undersøger, hvordan undervisningsforløb på kunstmuseer muliggør børns medborgerskab. Kunstpædagogik Model Kvalificer din anvendelsesorienterede undervisning Model til eksterne læringsmiljøers planlægning og kvalificering af anvendelsesorienterede undervisningsforløb. Pædagogiske metoder Podcast Lydspor: Hvordan kan kunstmuseer bidrage til danskundervisning i udskolingen? Få indblik i hvordan kunstmuseer kan bidrage til danskundervisning i udskolingen gennem en undersøgende og sanselig... Kunstpædagogik Podcast Lydspor: Hvorfor er æstetiske og sanselige dimensioner vigtige i undervisning? Få indblik i hvorfor æstetiske dimensioner er vigtige i al undervisning fra et forsknings-, undervisnings- og... Kunstpædagogik Model Læremidler i eksterne læringsmiljøer Modellen præsenterer refleksionsspørgmål, der kan bruges til at udvikle læremidler til eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Publikation Med kunsten som benspænd Få indblik i modeller, metoder og forankringsresultater fra projektet Laboratorium for kreativ på læring på ARKEN. Samarbejde og partnerskaber, Kunstpædagogik Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil