UngRingsted

Aktiv læring på land og i vand

En dag der er bygget op af to dele: Aktiv læring med Find2Learn på land på Mountainbike sporet i Vrange skov og en tur på vand i kano/SUP når der sættes fokus på samarbejde.

Forløbsbeskrivelse:
Klassen deles op i to, da dagen er bygget op af 2 dele:

  • På vand: Sikkerhedsvestene tages på og fartøjerne bærers ud i vandet. Vi lærer ro-teknikker og bliver komfortable med båden og vandet. Vi sejler tæt på og langs breden, hvor vi møder forskellige øvelser. Til slut roer vi ud på det dybere vand og laver kæntringsøvelser, redninger samt samarbejdsøvelse på SUP.
  • På land: På et Find2Learn MTB-løb samarbejder vi om at besvare spørgsmålene, alt i mens vi giver den gas på sporet. Der bliver også tid til at tænde et bål og riste skumfiduser.

Praktisk info:
Læreren skal inden forløbet have forberedt eleverne på forløbets indhold, her særligt med fokus på kæntringsøvelser og redninger, så eleverne ved at de skal i vand. UngRingsteds underviser må have 12 personer med på vand ad gangen, det er derfor vigtigt, at læreren på land kan varetage MTB-løb og bål.

Afvikles: uge 33 (2024) - uge 44 (2024) og uge 20 (2025) - uge 26 (2025)

Kanoer i vand langs bredden

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
6 timer
Pris:
Gratis
Yderligere priser:
Pris: Gratis for folkeskoler; privat- og friskoler: 2400 kr.
Max deltagere:
24 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Idræt - Alsidig idrætsudøvelse, Idræt - Idrætskultur og relationer
Fag:
Idræt
Læringsmål:
Kompetencemål: Eleven kan anvende komplekse bevægelsesmønstre i udvikling af en alsidig idrætspraksis & Eleven kan vurdere idrætskulturelle normer, værdier og relationer i et samfundsmæssigt perspektiv.

Færdighedsmål:
Eleven kan vurdere kvaliteter ved friluftsaktiviteter på land og i vand.
Eleven kan udvikle friluftaktiviteter på land og i vand.
Eleven kan vurdere samspillet mellem individ og fællesskab i idrætsaktiviteter.
Eleven kan udvikle konstruktive samarbejdsrelationer i idrætslige aktiviteter.


Vidensmål:
Eleven har viden om kvaliteter og kendetegn ved friluftsaktiviteter på land og i vand.
Eleven har viden om planlægning af friluftsaktiviteter.
Eleven har viden om muligheder og forpligtelser i idrætsfællesskaber.
Eleven har viden om samarbejdsmetoder inden for alsidige idrætsaktiviteter.


Konkretisering af færdighedsmål:


Konkretisering af vidensmål: