Kolding Naturskole

Besøg Naturskolen med Glidende overgang / Bioblitz på Marielund Naturskole

Book naturvejlederen og Naturskolen til at lave en bioblitz med Glidende overgang. Eller undersøge vandhullet for liv.

På Naturskolen i Marilund har Glidende overgang alle tiders mulighed for at tage på tur og få et fagligt oplæg om naturen fra naturvejlederen. 
Samtidig kan pædagoger og lærere se deres kommende/nye elever udfolde sig på en anden måde end de plejer i de vante rammer på skolen. 
Dagen egner sig godt til at pædagoger og lærere kan fokusere på gruppedannelse/klassedannelse, trivsel og forberedelse til når den rigtige skole starter efter sommerferien. 
Lære børnene at færdes i trafikken på turen hen til naturskolen (med bussen eller på gåben). Lære børnene at række hånden op når der stilles spørgsmål. Og dagen giver pædagogerne en glimrende mulighed for selv at være nærværende overfor de nyeste skolebørn og på den måde lære hinanden bedre at kende. 

Dagen kan foregår på Marielund Naturskole (eller Naturskolen Perlen). Her kan vi fokusere på livet i Marielundssøen. Eller vi kan lave en bioblitz, hvor børnene i gruppe skal finde krible krable dyr med forskellige fangsmetoder. Vi artsbestemmer dyrene i fællesskab. Børnene skal systematisere dyrene ved at tælle deres ben og på den måde dele dem op i artsgrupper.    
Vi sætter også det helt store "fjernsyns mikroskop" frem. Her kan vi forstørre de små insekter op til meget stor størrelse på fjernsyn. 

Bioblitz på Marielund Naturskole
Bioblitz på Marielund Naturskole
Foto

Kolding Naturskole

©

Kolding Naturskole

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
4 timer
Pris:
Gratis
Max deltagere:
-30 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
0.
Kompetenceområde:
Biologi - Undersøgelse, Natur/teknologi - Undersøgelse
Fag:
Biologi, Dansk, Elevernes alsidige udvikling, Færdselslære, Natur/teknologi
Læringsmål:
Trivsel, Gruppedannelse, Lære at række hånden op, Lære at transportere sig til Naturskolen med bus/gåben eller hvad man nu bruger. Fokusering. Undersøgelse. Biologi. Artskendskab.