Kulturskolen Skanderborg

Faunaspillet – et bæredygtighedsspil med kroppen forrest

FaunaSpillet - Et en dags forløb med leg, spil og læring om dyr og bæredygtighed. I FaunaSpillet; Bier; sætter vi fokus på biernes verden. En teaterlærer guider klassen igennem 5 spil-stationer, med både fakta og leg. Her møder vi en dronning, arbejderbier, larver, droner, blomster, og opdager hvad der er farligt for bierne og hvor meget bierne elsker vilde haver.
Klassen leger sig igennem et lærerigt teaterpædagogisk koncept; og mærker på egen krop at bier, natur og mennesker er afhængige af hinanden, og at i biernes verden er fællesskab alfa og omega.
FaunaSpillet er på samme tid et interaktivt teater-i-skolen forløb, hvor klassen bliver guidet af en teaterlærer gennem et legende læringsforløb om bier, og et åbent lærings-brætspil, hvor alle dagens dyr kan sættes under lup, efterfølgende. Konceptet er arrangeret med et leave behind materiale, som kan inspirere klassen til at kigge på andre dyr gennem spil, leg og læring.
Udviklingsprojektet "FaunaSpillet - Et bæredygtighedsspil med kroppen forrest" er et samarbejde mellem Teaterhuset Filuren og Kulturskolen Skanderborg, støttet af Region Midtjylland

Sted: Egen skole. Teaterlæreren kommer ud til jer.
Lokale: Et større tomt rum med gulvplads til en legende klasse.
Antal: 1 klasse pr. forløb

Forberedelse: Forud for besøget bedes læreren sammen med klassen, have orienteret sig i det tilsendte før-materiale, som appetitvækker til teaterpædagogens besøg. 

Faunaspillet

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
1½ time
Pris:
900 kr.
Yderligere priser:
900,- pr. forløb
Max deltagere:
28 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
0., 1., 2.
Kompetenceområde:
Dansk - Fortolkning, Idræt - Krop, træning og trivsel, Natur/teknologi - Undersøgelse
Fag:
Dansk, Drama, Idræt, Natur/teknologi
Læringsmål:
• At fremme læring og handlekraft om bæredygtighed hos børnene i indskolingen.
• At børnene opnår dybere forståelse af begreber, temaer og mekanismer via krop, sanser og refleksion.
• At indskolingslærere og evt. pædagoger klædes på til at integrere elementer af scenekunstnerisk praksis ind i deres egen faglighed i fag som natur/teknologi og biologi.