Kroppedal Museum

HOLD VARMEN

Hvordan holder danske dyr varmen om vinteren? Forløbet giver eleverne kendskab til hvordan danske dyr holder varmen om vinteren, og de bliver introduceret til forskellige måder dyrene overlever på, når vilkårene er hårde. 

Eleverne skal sammen med vores naturformidler og biolog finde frem til dyr fra den danske natur og hvordan de holder varmen om vinteren. Har de fx tyk pels eller går de i vinterhi? Hvad betyder ord som endoterm og exoterm? Hvordan holder mennesker sig varme og hvad gjorde vi i oldtiden?

Forløbet er en del af projekt Museet i Vestskoven, som er støttet af Nordea-fonden.

Ræv i naturen. Foto af Poul Reynolds.

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
2 timer
Pris:
Gratis
Max deltagere:
28 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
1., 2., 3., 4., 5., 6.
Kompetenceområde:
Biologi - Kommunikation, Biologi - Undersøgelse, Biologi - Perspektivering, Historie - Historiebrug
Fag:
Biologi, Historie
Læringsmål:
- Natur lokalt og globalt (efter 4. klasse)
Eleven kan undersøge dyrs og planters tilpasninger til naturen.
- Organismer (efter 2. klasse)
Eleven kan fortælle om ændringer i naturen knyttet til årstider.
- Ordkendskab (både 2. og 4. klasse)
Eleven har viden om fagord og begreber.
Eleven kan mundtligt og skriftligt anvende enkle fagord og begreber.
- Perspektivering (efter 2. klasse)
Eleven kan relatere viden fra natur/teknologi til sig selv og det nære område.

Eleverne skal vide at dyr i Danmark har forskellige strategier om vinteren.
3.-6. klasse skal have kenskab til de 2 fagtermer exoterm og endoterm.

Se alle tilbud fra: