Louisiana Museum for Moderne Kunst

Med kunsten i naturen: Naturens materialer

Kan man forme en skulptur af sten og mandelskaller, og er det muligt at blande sin egen maling af naturens materialer?

På Louisiana findes der masser af eksempler på kunstnere, der har brugt naturen direkte i deres kunstværker. I forløbet Naturens materialer undersøger vi, hvordan vi kan bruge naturens egne materialer til at skabe kunst med. Vi skal på oplevelsestur i museets skulpturpark, hvor vi skal møde sjove og fantasifulde skulpturer lavet af kunstnerne Max Ernst og Miró. Vi afslutter forløbet med at lave flotte kunstværker med blæk, vi selv fremstiller af galgæbler og harpiks.

'Naturens materialer' er et ud af tre værkstedsforløb i forløbsserien 'Med kunsten i Naturen på Louisiana'. Forløbene foregår alle udendørs, enten under åben himmel eller i museets store cirkustelt. De har til formål at skabe involverende, kreative og lærerige kunst- og naturoplevelser for børn i alle aldre. Fokus er at give børn lyst til at gå på opdagelse i naturen på nye måder gennem mødet med kunsten. Forløbet kan købes enkeltvis eller som en del af en samlet pakke på tre.

Max Ernst-Le grand assistant (La grande grenouille) 1967-76
Max Ernst: Le grand assistant (La grande grenouille), 1967-76.
©

Louisiana Museum of Moderne Art. Donation Max Ernst

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
2 timer
Pris:
940 kr.
Max deltagere:
28 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Dagtilbud
Alderstrin:
3, 4, 5, 6
Faciliteter:
  • Mulighed for at spise medbragt mad
  • Mulighed for toiletbesøg
Læreplanstemaer:
  • Alsidig personlig udvikling
  • Kommunikation og sprog
  • Krop, sanser og bevægelse
  • Kultur, æstetik og fællesskaber
  • Natur, udeliv og science
  • Social udvikling
Læringsmål:
Formålet med forløbet er at give børn lyst til sammen med deres venner og familier at gå på opdagelse i naturen på nye måder. Kunsten kan potentielt bringe børn tættere på naturen med dens rigdom af former, farver, materialer, lyde, smage og dufte. Samtidig kan kunsten få os til at tænke over, hvordan vi hører sammen med naturen. Når børn arbejder med kunstens kreative processer, får de mulighed for at vise og fortælle om det, de opdager i naturen, og dele det med andre. Grundtanken er, at det, vi holder af, passer vi bedre på, og det, vi forstår, kan vi bedre forholde os til.