Louisiana Museum for Moderne Kunst

Med kunsten i naturen: Veje og vildveje

I forløbet 'Veje og vildveje' på Louisiana går vi på jagt efter spændende steder i naturen, vi kan markere og gøre til vores egne. Vi skal på sansetur langs George Trakas' spændende kunstværk 'Self passage', som er en hemmelig sti i Louisianas skulpturpark. Måske kan passagen få os til at lægge mærke til ting ved naturen, vi ellers ikke ville have opdaget. Bagefter finder vi et område i parken, som vi gør til vores eget særlige sted at opleve naturen fra. Måske laver vi også en hemmelig sti, der kan vise andre vej til området.

'Veje og vildveje' er et ud af tre værkstedsforløb i forløbsserien 'Med kunsten i Naturen' på Louisiana. Forløbene foregår alle udendørs, enten under åben himmel eller i museets store cirkustelt. De har til formål at skabe involverende, kreative og lærerige kunst- og naturoplevelser for børn i alle aldre. Fokus er at give børn lyst til at gå på opdagelse i naturen på nye måder gennem mødet med kunsten. Forløbet kan købes enkeltvis eller som en del af en samlet pakke på tre.

George Trakas. Self passage 1986-89
George Trakas: Self passage, 1986-89.
Foto

Kim Hansen

©

George Trakas

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
2 timer
Pris:
940 kr.
Max deltagere:
28 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Dagtilbud
Alderstrin:
3, 4, 5, 6
Faciliteter:
  • Mulighed for at spise medbragt mad
  • Mulighed for toiletbesøg
Læreplanstemaer:
  • Alsidig personlig udvikling
  • Kommunikation og sprog
  • Krop, sanser og bevægelse
  • Kultur, æstetik og fællesskaber
  • Natur, udeliv og science
  • Social udvikling
Læringsmål:
Formålet med forløbet er at give børn lyst til sammen med deres venner og familier at gå på opdagelse i naturen på nye måder. Kunsten kan potentielt bringe børn tættere på naturen med dens rigdom af former, farver, materialer, lyde, smage og dufte. Samtidig kan kunsten få os til at tænke over, hvordan vi hører sammen med naturen. Når børn arbejder med kunstens kreative processer, får de mulighed for at vise og fortælle om det, de opdager i naturen, og dele det med andre. Grundtanken er, at det, vi holder af, passer vi bedre på, og det, vi forstår, kan vi bedre forholde os til.