UngRingsted

Pas på ModerJord

Lad os sammen passe på ModerJord, når vi drager ud i naturen og samler skrald

Forløbsbeskrivelse:
Som lærer bestemmer du selv, om forløbet skal være i to, tre eller fire trin.

  • Vi bruger en lektion på at finde et fælles sprog for, hvad natur og miljø er for eleverne.
  • På årgangen vælger I en dag i uge 38, hvor hele årgangen deltager på den internationale World CleanUp Day (WCD). Der er præmier til den klasse på årgangen, der samler mest skrald.
  • Med al den viden vi har fået under WCD giver det os mulighed for at drage det direkte ind i biologilokalet og skabe undervisning ud for egen handling.
  • Skab kunst. Hvornår går skrald over til at være kunst? Med Henriette drages klassen ind i et projekt om at skabe kunst ud af dele af det der er udkommet at WCD.

Praktisk info:
Husk tøj til vejret, den dag vi samler skrald.

unge mennesker skralder / rydder op i naturen

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
5 timer
Pris:
Gratis
Yderligere priser:
Pris: Gratis for folkeskoler; privat- og friskoler: 2000 kr.
Max deltagere:
200 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Biologi - Perspektivering
Fag:
Biologi, Håndværk og design
Læringsmål:
Kompetencemål: Eleven kan perspektivere biologi til omverdenen og relatere indholdet i faget til udvikling af naturvidenskabelig erkendelse.

Færdighedsmål:
Eleven kan beskrive naturfaglige problemstillinger i den nære omverden.
Eleven kan forklare sammenhænge mellem naturfag og samfundsmæssige problemstillinger og udviklingsmuligheder.
Eleven kan forklare miljø- og sundhedsproblemstillinger lokalt og globalt.
Eleven får en grundlæggende indsigt i samfundsproblematikker.

Vidensmål:
Eleven har viden om aktuelle problemstillinger med naturfagligt indhold.
Eleven har viden om interessemodsætninger knyttet til bæredygtig udvikling.
Eleven har viden om biologiske baggrunde for sundhedsproblemstillinger.
Eleven får viden om, hvordan økonomi og miljø (ikke) hænger sammen.

Konkretisering af færdighedsmål:

Konkretisering af vidensmål: