Zoologisk Have København

Sammen omkring levende dyr – hvordan dyr kan fordre og styrke samarbejdet mellem elever

Forløbet har til formål at styrke elevernes trivsel.

Formålet for forløbet er, at eleverne oplever, hvordan de via samarbejde kan overvinde grænser og berøringsangst for forskellige levende dyr. Hele forløbet har omdrejningspunkt i levende dyr, som eleverne kommer helt tæt på.

Eleverne vil i trygge rammer blive introduceret for neuropsykologi, som giver os en konkret og praktisk viden om, hvorfor nogle har fobier for dyr, andre er forbeholdne omkring dyr, og andre ikke er. Denne viden anvender vi, når vi lader eleverne samarbejde om at holde slanger, øgler, insekter, edderkopper og gnavere. Indsigten i neuropsykologien skal give eleverne en viden om og forståelse af, hvorfor vi helt generelt handler forskelligt i hverdagen, og at angst for forskellige dyr eller andre situationer oftest ikke er noget, vi selv er herre over, men at vi med de rette værktøjer kan arbejde os hen imod at minimere angst og frygt. Derudover vil vi diskutere forskellige dyrs overlevelsesstrategier og drage paralleller til vores måde at overvinde svære situationer på.

Fugleedderkop

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
1½ time
Pris:
1500 kr.
Max deltagere:
28 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Biologi - Perspektivering
Fag:
Biologi
Læringsmål:
- At eleverne opnår en øget trivsel

Se alle tilbud fra: