FILM-X

Skab reklamefilm

Vi støder på reklamevideoer overalt i vores dagligdag. I biografen, i gadebilledet, på internettet – og ikke mindst på de sociale medier. I dette forløb skal vi se og producere reklamefilm, der – mere eller mindre skjult – vil have en bestemt målgruppe til at købe et produkt.

Vi kommer rundt om de klassiske reklamefilm, der tydeligt præsenterer et produkt med et tydeligt budskab, og over influencer-videoer, hvor reklamen er mere skjult, og produkter vises frem af f.eks. youtubere, som unge opbygger en tillidsfuld relation til over tid.

Under forløbet skal eleverne sammen med deres filmhold producere reklamefilm til en given medieplatform, og undervejs skal de forholde sig til reklamens målgruppe, virkemidler, budskab og etik.

Instruktør og fotograf ser optagelse igennem.
Instruktør og fotograf ser optagelse igennem.
Foto

Julie Trojaborg

©

DFI

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
3 timer
Pris:
780 kr.
Max deltagere:
28 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
5., 6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Dansk - Fremstilling, Dansk - Kommunikation
Fag:
Dansk, It og medier, Medier
Læringsmål:
Eleven får erfaring med at gennemskue og fremstille både klassiske og mere skjulte reklamevideoer.

Se alle tilbud fra: