Valgfag i Billedkunst og Musik - KUNSTHACK
I undervisningsforløbet er praksisfagligheden i fokus. Vi anskuer den lyd- og billedkunstneriske proces fra forskellige vinkler, og eleverne får lov til at arbejde performativt med eksempelvis en lyd- og billedside, og med delprodukter, der kan tages med hjem til til en visning eller videre bearbejdning på skolen.
Formålet er at undersøge, hvordan vi med praksisfaglige greb og kobling af fagligheder kan udfordre elevernes sædvanlige komfortzone og dermed åbne op for læring på en ny måde. Eleverne får indsigt i en kunstnerisk proces, hvor det er den undersøgende og eksperimenterende tilgang, der er i fokus.
- Vi tilbyder korterevarende dags- og ugeprojekter indenfor musik/lydkunst og billedkunst, gerne i tværfaglige versioner, hvor vi besøger jer på jeres skole eller inviterer jer hjem til os i atelieret og lydværkstedet.
- Vi er også åbne overfor forløb af længere varighed, hvor en kulturskolelærer sammen med folkeskolelæreren samarbejder om et forløb til valgfagsklassen.
Vi skaber gerne forløbene sammen med jer og tilbyder også allerede afprøvede workshops og projekter.
Se eksempler på andre tværfaglige projekter med Kulturskolen Kolding i den vedhæftede fil. Måske har du en idé, som du gerne vil arbejde videre på sammen med os?
![Elever fra 7. og 8. klasse, Dalby Skole, nærstuderer delprodukt i dagens processuelle strøm af værker.](/sites/default/files/styles/crop_620x285/public/2024-06/Valgfag%20Dalby%201%20B1772xH999px.jpg?h=48fd1c05&itok=_J3zePvb)