UngRingsted

World Cleanup Day

Lad os sammen passe på ModerJord, når vi drager ud i naturen og samler skrald, og derefter skaber kunst af det indsamlede skrald.

Forløbsbeskrivelse:

  • (Biologi)underviserne faciliterer fra kl. 09-10 undervisningen om vigtigheden af affaldssortering og klæde eleverne på til at affaldssortere.
  • Indsamling af skrald fra kl. 10-12. Eleverne bliver delt op i hold, mens lærerne indskriver mængden af skrald. Derefter pause fra 12-12.30, hvor György regner sig frem til den samlede mængde skrald.
  • Så skal der skabes kunst af den skrald, som I har samlet. Fra 12.30-14.30 skaber håndværk og design-underviserne kunst med egen klasse ud fra instruktioner fra Henriette.
  • Kl.14:30-14.45 præmieoverrækkelse for: indsamling af mest skrald, det æstetiske udtryk og kunstværkets form og funktion.

 

Praktisk info:

Husk tøj til vejret. Det kan være en god ide, at have søgt inspiration på skralde-kunst inden afviklingen af World Cleanup day.

unge mennesker skralder / rydder op i naturen

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
5 timer
Pris:
Gratis
Yderligere priser:
Pris: Gratis for folkeskoler; privat- og friskoler: 2000 kr.
Max deltagere:
200 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Biologi - Perspektivering, Håndværk og design - Design, Håndværk og design - Håndværk - materialer
Fag:
Biologi, Håndværk og design
Læringsmål:
Kompetencemål: Eleven kan perspektivere biologi til omverdenen og relatere indholdet i faget til udvikling af naturvidenskabelig erkendelse. Eleven kan selvstændigt forarbejde mangeartede materialer i forhold til produktets funktion og udtryk. Eleven kan arbejde med komplekse designprocesser knyttet til produkt-fremstillinger.

Færdighedsmål:
Eleven får en grundlæggende indsigt i samfundsproblematikker.
Eleven kan arbejde selvstændigt med produkters æstetiske udtryk efter hensigt.
Eleven kan fremstille produkter efter ideer med inspiration fra hverdagsliv.

Vidensmål:
Eleven har viden om biologiske baggrunde for sundhedsproblemstillinger.
Eleven har viden om genstandes æstetiske udtryk i forhold til hverdagsliv, kulturer og tidsperioder.
Eleven har viden om form og funktion i udførelse af produkt.

Konkretisering af færdighedsmål:

Konkretisering af vidensmål: