Viden & værktøjer Close Tema Kunstpædagogik Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 22 resultater Model 3 værktøjer til børns undersøgende aktiviteter i dagtilbud Inddrag børns spørgsmål og igangsæt undersøgende lege og sciencepædagogiske aktiviteter i dagtilbud. Børnehaver og vuggestuer Artikel At begribe og blive grebet af kunst Hvordan kan eksterne læringsmiljøer - i samarbejde med lærere - skabe balance mellem at imødekomme skolens efterspørgsel... Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Guide Brugerinddragelse med elever i eksterne læringsmiljøer Eksterne læringsmiljøer kan bruge denne guide til at afklare, hvornår og hvordan elever kan brugerinddrages. Brugerinddragelse Guide Børneperspektiver på undervisning Brug deltagerobservationer til at få viden om børneperspektiver på undervisning. Brugerinddragelse Guide Evaluering Interaktivt værktøj om evalueringsarbejde til brug for kvalificering af undervisningen i eksterne læringsmiljøer. Evaluering Guide Evaluering af partnerskaber Guide til eksterne læringsmiljøers arbejde med at evaluere partnerskaber. Evaluering Guide Guide til supervision af undervisere Guiden giver hjælp og inspiration til at strukturere og gennemføre planlægning, rollefordeling, observation og sparring... Evaluering Guide Indret rummet til det gode daginstitutionsbesøg Inspirationsguide til eksterne læringsmiljøer om at indrette rum til besøg fra daginstitutioner. Børnehaver og vuggestuer Artikel Kan erfaringer puttes i en æske? Hvordan kan eksterne læringsmiljøer indfange og opsamle elevperspektiver i kreative processer? Evaluering, Kunstpædagogik Artikel Kan rejer understøtte arbejdet med sproglig udvikling for 0-2-årige? Naturcenter Amager Strand har arbejdet med læreplanstemaet Kommunikation og sprog i et forløb om rejer for vuggestuer. Børnehaver og vuggestuer Case Kunst som blik Udforsk et kunstpædagogisk møde i det offentlige rum, hvor kunst anvendes som blik på verden. Kunstpædagogik Artikel Kunst som optik - pædagogiske kunstmøder uden for museet Artiklen identificerer tre måder at etablere kunstpædagogiske møder med samtidskunst i det offentlige rum. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil