Makerspace Aabenraa

Skab dit eget eventyr med Python

Der skal skabes små interaktive eventyr ved hjælp af kodesproget Python. Der skal skabes små "du er hovedpersonen"-eventyr, hvor eleverne selv skaber en interaktiv vej igennem dem. Der er ikke krav om at have kendskab til python på forhånd, men en smule kodeforståelse kan være en fordel.

Vær opmærksom på, at forløbet er gratis, såfremt jeres skole er med i makerspace-samarbejdet.

I dette forløb vil eleverne blive introduceret til programmeringssproget Python og lære at bruge det til at skabe deres eget interaktive eventyr. Eleverne vil blive opfordret til at bruge deres kreative og fortællende færdigheder til at designe og skrive en spændende historie, som kan udforskes og interageres med af brugeren.

Forløbet vil starte med en grundlæggende introduktion til Python-programmering. Eleverne vil lære de mest basale Python-funktioner. 

Eleverne vil blive vejledt gennem processen med at planlægge deres historie og opbygge forskellige scenarier og valgmuligheder for brugeren. De vil lære at implementere disse valg og reaktioner ved hjælp af if-else-statements og løkker i deres Python-kode.

Gennem forløbet vil eleverne få mulighed for at teste og justere deres eventyr, så det bliver mere interaktivt og engagerende.

Forløbet kræver, at eleverne har skrevet en lille historie med valgmuligheder på forhånd.

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
2 timer
Pris:
800 kr.
Max deltagere:
24 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Dansk - Fremstilling, Dansk - Kommunikation, Engelsk - Skriftlig kommunikation
Fag:
Dansk, Engelsk, It og medier, Medier
Læringsmål:
Forståelse af grundlæggende programmeringskoncepter.
Evne til at anvende Python-syntaks til at skrive og strukturere kode.
Kreativitet i design og udvikling af et interaktivt eventyr med forskellige scener, karakterer og plot.
Beherskelse af beslutningsstrukturer til at skabe valgmuligheder og konsekvenser for brugerne.