Om
Type
Case
Udgivet
Tema
Planlæg undervisningen
Struktur og deltagelse - Roller i et eksternt læringsmiljø
Få inspiration til at skabe en tydelig struktur, variation og nye deltagelsesmuligheder i undervisningen gennem arbejdet med forskellige underviserroller.
Tema
Planlæg undervisningen
Type
Case
Udgivet
Denne case viser, hvordan den planlagte brug af forskellige underviserroller kan skabe variation og perspektivskifte i et undervisningsforløb og understøtte elevernes muligheder for at arbejde både kognitivt og sanseligt.
Med de tilhørende rollebeskrivelser og refleksionsspørsgmål får I mulighed for at drøfte og undersøge brugen af roller i jeres undervisningspraksis.
Casen tager udgangspunkt i et undervisningsforløb fra H.C. Andersens Hus og er udviklet i et samarbejde mellem Museum Odense og Skoletjenesten.
Foto: René Odgaard for Museum Odense
Kontakt
Kamma Marie Poulsen-Hansen
Regional koordinator i Syddanmark, Kolding Kommune
Tlf
29 11 67 37